S Z K O L E N I E
Przeciwdziałanie współczesnym zagrożeniom w szkole. STOP JĘZYKOWI NIENAWIŚCI
- Cele szkolenia:
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę z zakresu rozpoznawania i definiowania zjawiska przemocy, rozpoznawania przemocy w szkole jak również w środowisku rodzinnym;
- zapoznanie z charakterystyką sytuacji konfliktowych, ich eskalacją oraz sposobami wyciszania poprzez efektywne rozwiązywanie konfliktów, np. za pomocą technik mediacyjnych;
- wyposażenie słuchaczy w narzędzia pozwalające wzmocnić zaangażowanie oraz odpowiedzialność młodzieży za bezpieczeństwo w szkole poprzez tworzenie środowisk szkolnych przyjaznych;
- zapoznanie z prawnymi aspektami naruszeń prawa w szkołach;
- zapoznanie ze zjawiskiem mobbingu w szkole;
- zapoznanie z obowiązkami prawnymi nauczycieli, szkoły oraz pozostałych służb w sytuacji podejrzenia przemocy.
- Metodologia: cykl warsztatów połączonych z wykładami wprowadzającymi w omawianą tematykę, praktyczne warsztaty.
- Materiały: każdy uczestnik otrzyma pełen zakres materiałów oraz certyfikat ukończenia szkolenia.
- Czas trwania szkolenia: 16 godzin.
- Liczebność grupy: nie mniejsza niż 15 osób.
- Termin realizacji szkolenia: do uzgodnienia.
- Miejsce realizacji szkolenia: Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim.
- Koszt usługi szkoleniowej na 1 osobę: do uzgodnienia – w zależności od liczby szkolonych, miejsca przeprowadzenia zajęć.
- Informacje: tel. 784 595 662, 95 733 66 68, e-mail: podyplomowe@wsb.gorzow.pl
PROGRAM SZKOLENIA
Charakterystyka zjawiska przemocy – 3 godz.
Rozpoznawanie przemocy, obowiązki prawne pracowników szkoły oraz służb w sytuacji podejrzenia przemocy.
Charakterystyka sprawców przemocy – 3 godz.
Podejmowanie pierwszego kontaktu ze sprawcą, motywowanie do zmiany, podstawy programów korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy.
Charakterystyka osoby doświadczającej przemocy – 3 godz.
Formy pracy z osobami doświadczającymi przemocy, budowanie planu pomocy.
Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dzieci – 3 godz.
Podejmowanie interwencji wobec dziecka krzywdzonego, kontakt z rodzicami dziecka krzywdzonego, podejmowanie interwencji. Cztery modele interwencji: prawna, cywilna, psychologiczna i NK.
Charakterystyka mobbingu – 4 godz.
Mobbing jako nowe zjawisko występujące w szkole – jak się objawia czym różni się od form dyskryminacji. Specyfika funkcjonowania mobbera i ofiary mobbingu.
Reagowanie na mobbing w szkole– kontakt z mobberem i ofiara mobbingu.
Reagowanie na mobbing, sposoby zapobiegania mobbingowi, procedury antymobbingowe.
SZKOLENIE Przeciwdziałanie współczesnym zagrożeniom w szkole – opis i program (PDF)