Czym jest „Prosty język urzędowy”?
To inaczej praktyczne zasady pisania i redagowania tekstów urzędowych. Pomaga on znieść bariery pomiędzy instytucją, a klientem i odwrotnie.
Co obejmuje „Prosty język urzędowy”?
- Zasady używania klarownego stylu w dokumentacji indywidualnej, w komunikacji bezpośredniej – dialogach, ale i po ustaleniu potrzeb indywidualnych, w świecie cyfrowym – na stronach internetowych instytucji publicznych.
- Podstawą szkolenia jest praca z narzędziami ułatwiającymi budowanie relacji między urzędem a beneficjentem – obywatelem. Praca na przykładach i ćwiczeniach pozwoli nauczyć się praktycznego zastosowania.
Jakie są cele „Prostego języka urzędowego”?
- Społeczeństwo otwarte to cel upraszczania komunikacji urząd–obywatel. Pomoże to zapewnić komfort i znoszenie barier pomiędzy klientem, a urzędem.
- Ułatwienie pracy urzędnikom, przez proste i czytelne komunikaty dla klienta. Wówczas jest on zdolny do samodzielnego i poprawnego załatwienia sprawy we własnym zakresie.
- Kreowanie przyjaznego obrazu Urzędu dla Klienta, który rozumie podejmowane działania.
- Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób osiągnąć te cele, stosując odpowiednie techniki językowe.
Odbiorcy
pracownicy administracji publicznej, którzy chcą kompetentnie i przejrzyście nawiązywać komunikację z klientami urzędu w różnych sytuacjach.
Metodologia
Warsztaty
Materiały
każdy uczestnik otrzyma materiały oraz certyfikat ukończenia warsztatów.
Czas trwania
4 x 45-min.
Liczebność grupy
do 20 osób.
Termin szkolenia
do ustalenia ze Zleceniodawcą.
Miejsce szkolenia
u Zleceniodawcy lub w siedzibie Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wlkp.
Oferta z cateringiem
przerwa kawowa lub obiad na życzenie Zleceniodawcy
Koszt na grupę
1600 zł
Ramowy program szkolenia
- Prosty język w administracji publicznej. Ogólne zasady nowoczesnej komunikacji urzędu z obywatelem. O czym warto pamiętać? (45 min.)
- Idea dostępności urzędu. Główne założenia. Kształtowanie pozytywnego wizerunku instytucji poprzez jej dostępność dla interesanta. (45 min.)
- Co to znaczy ‘uprościć tekst’? Zasady segmentacji, systematyzacji, wyróżniania, ustalania priorytetów, unikania dygresji i inne. (45 min.)
- Asertywność urzędnicza, czyli jak zminimalizować straty emocjonalne po stronie urzędnika i klienta – wprowadzenie. (45 min.)
* Na życzenie i potrzeby klienta, istnieje możliwość rozbudowania poszczególnych bloków oraz rozpisanie programu z uwzględnieniem prostego języka urzędowego dla stron www.
Informacje i zapisy
Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSB
Trener
Trener biznesu, coach, pedagog. Od 2014 prowadzi kursy i szkolenia biznesowe, w szczególności z zakresu HR oraz marketingu i komunikacji, w tym przygotowania treści marketingowych na strony internetowe i portale. Współpracuje z uczelniami i prowadzi zajęcia dla studentów z zakresu pedagogiki i doradztwa zawodowego.