Ułatwienia dostępu

Prosty język urzędowy

Czym jest „Prosty język urzędowy”?

To inaczej praktyczne zasady pisania i redagowania tekstów urzędowych. Pomaga on znieść bariery pomiędzy instytucją, a klientem i odwrotnie.

Co obejmuje „Prosty język urzędowy”?

  1. Zasady używania klarownego stylu w dokumentacji indywidualnej, w komunikacji bezpośredniej – dialogach, ale i po ustaleniu potrzeb indywidualnych, w świecie cyfrowym – na stronach internetowych instytucji publicznych.
  2. Podstawą szkolenia jest praca z narzędziami ułatwiającymi budowanie relacji między urzędem a beneficjentem – obywatelem. Praca na przykładach i ćwiczeniach pozwoli nauczyć się praktycznego zastosowania.

Jakie są cele „Prostego języka urzędowego”?

  1. Społeczeństwo otwarte to cel upraszczania komunikacji urząd–obywatel. Pomoże to zapewnić komfort i znoszenie barier pomiędzy klientem, a urzędem.
  2. Ułatwienie pracy urzędnikom, przez proste i czytelne komunikaty dla klienta. Wówczas jest on zdolny do samodzielnego i poprawnego załatwienia sprawy we własnym zakresie.
  3. Kreowanie przyjaznego obrazu Urzędu dla Klienta, który rozumie podejmowane działania.
  4. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób osiągnąć te cele, stosując odpowiednie techniki językowe.

Odbiorcy

pracownicy administracji publicznej, którzy chcą kompetentnie i przejrzyście nawiązywać komunikację z klientami urzędu w różnych sytuacjach.

Metodologia

Warsztaty

Materiały

każdy uczestnik otrzyma materiały oraz certyfikat ukończenia warsztatów.

Czas trwania

4 x 45-min.

Liczebność grupy

do 20 osób.

Termin szkolenia

do ustalenia ze Zleceniodawcą.

Miejsce szkolenia

u Zleceniodawcy lub w siedzibie Wyższej Szkoły Biznesu w Gorzowie Wlkp.

Oferta z cateringiem

przerwa kawowa lub obiad na życzenie Zleceniodawcy

Koszt na grupę

1600 zł

Ramowy program szkolenia

  1. Prosty język w administracji publicznej. Ogólne zasady nowoczesnej komunikacji urzędu z obywatelem. O czym warto pamiętać? (45 min.)
  2. Idea dostępności urzędu. Główne założenia. Kształtowanie pozytywnego wizerunku instytucji poprzez jej dostępność dla interesanta. (45 min.)
  3. Co to znaczy ‘uprościć tekst’? Zasady segmentacji, systematyzacji, wyróżniania, ustalania priorytetów, unikania dygresji i inne. (45 min.)
  4. Asertywność urzędnicza, czyli jak zminimalizować straty emocjonalne po stronie urzędnika i klienta – wprowadzenie. (45 min.)

* Na życzenie i potrzeby klienta, istnieje możliwość rozbudowania poszczególnych bloków oraz rozpisanie programu z uwzględnieniem prostego języka urzędowego dla stron www.

Informacje i zapisy

Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSB

Trener

Trener biznesu, coach, pedagog. Od 2014 prowadzi kursy i szkolenia biznesowe, w szczególności z zakresu HR oraz marketingu i komunikacji, w tym przygotowania treści marketingowych na strony internetowe i portale. Współpracuje z uczelniami i prowadzi zajęcia dla studentów z zakresu pedagogiki i doradztwa zawodowego.