Cel
Podczas zajęć uczestnicy poznają istotę tożsamości i wizerunku osobistego jako potencjałów, które są budowane, kształtowane i rozwijane przez całe życie. Przeanalizują wspólnie z prowadzącym proces komunikacji i dowiedzą się, na czym polega autoprezentacja. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z merytoryką i praktyką wystąpień publicznych. Podczas zajęć analizowane będą ich autorskie teksty oraz nagrania z wcześniejszych wystąpień.
Dla kogo?
Wszystkie osoby, które występują bądź będą występować publicznie w związku z pracą zawodową, zaangażowaniem politycznym, społecznym. Kandydaci i członkowie rad gmin, powiatów, sejmików, osoby publiczne, menedżerowie, szefowie instytucji sektora publicznego, dyrektorzy szkół i innych placówek oświatowych, społecznych.
Co wyróżnia to szkolenie?
- Analiza indywidualnych tekstów i materiałów filmowych z udziałem uczestników- zindywidualizowana informacja zwrotna.
- Doradztwo poszkoleniowe – możliwość jednorazowego indywidualnego doradztwa poszkoleniowego dla każdego uczestnika (w cenie szkolenia) – telefonicznie lub on-line.
Czas trwania
16 godzin / 2 dni szkoleniowe.
Program szkolenia
Dzień I
KIM JESTEM? JAK MNIE POSTRZEGAJĄ?
- Wizerunek osobisty. Jak powstaje, czynniki wpływu. Kim jesteśmy, a jak nas postrzegają?
- Istota procesu komunikacji i autoprezentacji.
- Analiza wizerunku własnego.
CO CHCESZ PRZEKAZAĆ?
- Kiedy i w jakim celu występujesz publicznie? Specyfika Twoich wystąpień publicznych. Publiczność.
- Analiza i metody radzenia sobie z emocjami związanym z wystąpieniami publicznymi.
- Rodzaje wystąpień publicznych (przemówienie okolicznościowe, wypowiedź dla mediów, prezentacja handlowa
- Twój komunikat- co chcesz przekazać? Werbalna sfera wypowiedzi. Analiza tekstów.
Dzień II
JAK CHCESZ TO PRZEKAZAĆ?
- Twój komunikat- niewerbalna sfera wypowiedzi.
- Aranżacja przestrzeni, wygląd, dress code, gesty, mimika, postawa ciała:
- podczas spotkań/wystąpień na żywo,
- podczas spotkań/wystąpień on-line.
- Umiejętność skutecznego wykorzystania głosu (dykcja, artykulacja, ton, tempo, modulacja, akcent zdaniowy, praca z oddechem).
- Analiza materiałów filmowych.
Forma zajęć
stacjonarna lub hybryda.
Proponowana liczebność grupy
8-15 osób.
Wymagania od uczestników
- Proszę każdego uczestnika, by przygotował na szkolenie tekst długości 5-7 zdań, w którym przedstawia siebie – w taki sposób, jakby miał przedstawić się podczas debaty publicznej na ważny dla niego temat.
- Proszę, by uczestnicy poszukali materiałów filmowych ze swoim udziałem nagranych wcześniej, np. przez telewizję (jeśli takie są) lub z udziałem innych osób (np. ich autorytetów, mentorów, nauczycieli lub rywali politycznych), a które będą przedmiotem analizy podczas szkolenia. Filmy powinny być ogólnodostępne na YT lub zgrane w taki sposób, by było możliwe ich odtworzenie na sprzęcie dostępnym podczas szkolenia.
Informacje i zapisy
Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń Wyższej Szkoły Biznesu
Trener
dr Ewa Pawlak
Nauczyciel akademicki, szkoleniowiec, doradca i trener wystąpień publicznych. Menedżer kultury, aktualnie dyrektor samorządowej instytucji kultury. Absolwentka politologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, studiów doktoranckich na kierunku ekonomia na Uniwersytecie Szczecińskim, specjalizacja: marketingu usług, usługi edukacyjne, public relations. Absolwentka studiów podyplomowych Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Biznesu w Gorzowie Wlkp., gdzie jest adiunktem, wykłada przedmioty z zakresu zarządzania, przywództwa, marketingu i wystąpień publicznych. Autorka programów studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i ich kierownik naukowy. Od 2005 roku praktyk wystąpień publicznych i zarządzania. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami ludzi, organizacjami, projektami i samodzielnymi organizacjami publicznymi.