SZKOLENIA I KURSY dla mikroprzedsiębiorców lub osób planujących założenie firmy oferowane w ramach projektu „LLL – DIALOG Z PRZYSZŁOŚCIĄ”
UWAGA: Programy szkoleń i kursów realizowanych w trakcie projektu będą zamieszczane sukcesywnie.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Zrozumienie znaczenia zarządzania czasem.
- Analiza własnych nawyków i wykorzystania czasu.
- Poznanie technik priorytetyzacji.
- Opanowanie narzędzi do planowania i organizacji czasu.
- Eliminacja rozpraszaczy i lepsze zarządzanie skupieniem.
- Zarządzanie czasem w perspektywie długoterminowej.
- Zdobycie umiejętności adaptacji do zmieniających się warunków.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do zarządzania czasem.
- Analiza własnego czasu.
- Techniki priorytetyzacji.
- Narzędzia do planowania i organizacji czasu.
- Eliminacja rozpraszaczy i budowanie przydatnych nawyków.
- Długoterminowe planowanie i wyznaczanie celów.
- Adaptacja do zmian i zarządzanie czasem w dynamicznych warunkach.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Rozwój umiejętności autoprezentacyjnych – uczestnicy nauczą się, jak skutecznie przedstawiać siebie w różnych sytuacjach zawodowych i prywatnych.
- Zwiększenie pewności siebie – poprzez ćwiczenia i gry uczestnicy zyskają większą pewność w wystąpieniach publicznych oraz w kontakcie z innymi osobami.
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych – uczestnicy poznają techniki efektywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej, które pomogą im w przekazywaniu jasnych i przekonujących informacji.
- Świadome budowanie wizerunku.
- Zarządzanie stresem i tremą.
- Improwizacja i elastyczność w komunikacji.
- Efektywne przedstawianie siebie w sytuacjach zawodowych.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do autoprezentacji; definicja i znaczenie autoprezentacji.
- Kluczowe elementy autoprezentacji: komunikacja werbalna, niewerbalna, wizerunek.
- Zasady skutecznej komunikacji.
- Rola tonu głosu, mowy ciała, mimiki oraz kontaktu wzrokowego.
- Budowanie pewności siebie i radzenie sobie ze stresem.
- Ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe pomocne przy autoprezentacji.
- Ćwiczenia praktyczne i symulacje.
- Gry i interakcje wspierające rozwój: improwizacja i elastyczność w autoprezentacji poprzez gry zespołowe.
- Rywalizacja i praca zespołowa – symulacje sytuacji zawodowych z feedbackiem grupowym.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Rozwój umiejętności prezentacyjnych i wystąpień publicznych.
- Zwiększenie pewności siebie podczas wystąpień.
- Efektywne planowanie i strukturyzacja wystąpień.
- Doskonalenie komunikacji niewerbalnej i mowy ciała.
- Budowanie relacji z publicznością.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpień.
- Wykorzystanie technik storytellingu w prezentacjach.
- Rozwój umiejętności dostosowywania przekazu do odbiorcy.
- Zwiększenie świadomości wizerunku mówcy.
- Feedback i samoocena wystąpień.
Program szkolenia/ warsztatu
- Planowanie i struktura wystąpień: tworzenie spójnych i logicznych przemówień (wstęp, rozwinięcie, zakończenie).
- Dostosowywanie treści do rodzaju odbiorców i celów komunikacyjnych.
- Zarządzanie stresem i tremą; techniki radzenia sobie ze stresem.
- Praktyczne narzędzia do budowania pewności siebie podczas wystąpień.
- Komunikacja niewerbalna i mowa ciała; znaczenie gestykulacji, postawy, kontaktu wzrokowego i mimiki.
- Angażowanie publiczności; techniki aktywnej interakcji z odbiorcami.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami; improwizacja i elastyczność w sytuacjach stresowych.
- Tworzenie narracji i opowieści, które wzmacniają przekaz mówcy. Budowanie emocjonalnego związku z publicznością.
- Kształtowanie wizerunku mówcy: świadoma kreacja własnego wizerunku podczas wystąpień.
- Otrzymywanie i wykorzystywanie feedbacku w celu doskonalenia swoich umiejętności mówczych.
- Samoocena wystąpień i identyfikacja obszarów do rozwoju.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Rozwój kompetencji komunikacyjnych uczestników.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi komunikacyjnych; różnorodne techniki komunikacyjne.
- Poznanie narzędzi komunikacji online i offline.
- Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.
- Zwiększenie efektywności dzięki komunikacji.
- Nauka radzenia sobie z trudnymi klientami i konfliktami.
- Zwiększenie pewności siebie w kontaktach z klientami.
- Zrozumienie roli emocji w komunikacji z klientem.
- Zachęcanie do refleksji nad własnym stylem komunikacji.
Program szkolenia/ warsztatu
- Podstawy komunikacji interpersonalnej.
- Zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, aktywne słuchanie, asertywność, oraz znaczenie empatii w kontaktach z klientami.
- Komunikacja wielokanałowa.
- Techniki rozwiązywania trudnych sytuacji z klientami, deeskalacja napiętych sytuacji i asertywne reagowanie na trudne zachowania.
- Budowanie relacji z klientem.
- Strategia personalizacji, regularnej komunikacji i budowania lojalności klientów poprzez odpowiednie działania i dopasowaną komunikację.
- Symulacje i gry interaktywne: ćwiczenia praktyczne i gry zespołowe, rozwijające umiejętności komunikacyjne, zarządzanie emocjami oraz podejmowanie decyzji w sytuacjach kontaktu z klientami.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Poznanie i zrozumienie zasad komunikacji niewerbalnej.
- Rozwój umiejętności odczytywania sygnałów niewerbalnych.
- Świadome stosowanie komunikacji niewerbalnej.
- Zwiększenie świadomości własnych sygnałów niewerbalnych.
- Wzmocnienie pewności siebie w relacjach interpersonalnych.
- Poprawa skuteczności przekazywania informacji.
- Zdolność do adaptacji w różnych kontekstach kulturowych.
- Ćwiczenie uważności na sygnały niewerbalne.
Program szkolenia/ warsztatu
- Podstawy komunikacji niewerbalnej.
- Definicja i znaczenie komunikacji niewerbalnej w codziennych interakcjach.
- Rola mowy ciała, mimiki, gestykulacji, postawy ciała i intonacji głosu w budowaniu relacji.
- Odczytywanie i interpretacja sygnałów niewerbalnych; rozpoznawanie emocji i intencji na podstawie mimiki, gestów i postawy ciała.
- Ćwiczenia praktyczne w analizie sygnałów niewerbalnych w różnych sytuacjach (np. negocjacje, rozmowy biznesowe, relacje towarzyskie).
- Świadome stosowanie komunikacji niewerbalnej: nauka kontrolowania i dopasowywania własnych gestów, mimiki i postawy ciała do intencji komunikatu.
- Ćwiczenia nad postawą ciała, otwartością mowy ciała oraz budowaniem pozytywnego wrażenia.
- Różnice kulturowe w komunikacji niewerbalnej; zrozumienie różnic w interpretacji sygnałów niewerbalnych w różnych kulturach.
- Ćwiczenia adaptacyjne do międzynarodowego środowiska pracy i współpracy.
- Praktyczne zastosowanie narzędzi komunikacji niewerbalnej; wspierające rozwój świadomości niewerbalnej.
- Nauka synchronizacji mowy ciała z rozmówcami w celu budowania więzi i zaufania.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Rozwój umiejętności generowania innowacyjnych pomysłów – uczestnicy nauczą się, jak tworzyć nowe rozwiązania, wychodząc poza utarte schematy myślenia.
- Zwiększenie elastyczności w podejściu do problemów – szkolenie ma pomóc uczestnikom w adaptacji do zmieniających się warunków i poszukiwaniu nietypowych rozwiązań w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych.
- Przełamanie barier kreatywności – uczestnicy dowiedzą się, jakie bariery psychologiczne, społeczne i środowiskowe ograniczają ich twórczość, oraz poznają metody ich pokonywania.
- Poznanie i praktyczne zastosowanie narzędzi kreatywności – uczestnicy nauczą się korzystać z technik takich jak Mind Mapping, SCAMPER, burza mózgów, odwrócony problem, aby zastosować je w swojej pracy.
- Rozwój współpracy zespołowej w kreatywnych procesach – uczestnicy nauczą się efektywnie współpracować w grupie, aby wspólnie generować i rozwijać pomysły w oparciu o różne perspektywy.
- Wzmocnienie pewności siebie w kreatywnym myśleniu – szkolenie pomoże uczestnikom uwierzyć w swoje zdolności twórcze i wzmocni ich motywację do wdrażania kreatywnych rozwiązań w praktyce.
Program szkolenia/ warsztatu
- Podstawy kreatywnego myślenia:
○ Definicja i znaczenie kreatywności w różnych obszarach życia i pracy.
○ Różnica między myśleniem dywergencyjnym (twórczym) a konwergencyjnym (logiczno-analitycznym).
○ Rola intuicji i otwartości umysłu w procesie kreatywnym. - Mechanizmy i bariery kreatywności:
○ Psychologiczne blokady twórcze (np. strach przed oceną, brak pewności siebie).
○ Bariery społeczne i środowiskowe wpływające na proces twórczy.
○ Metody przełamywania ograniczeń w myśleniu twórczym. - Techniki kreatywnego myślenia:
○ Mind Mapping – tworzenie map myśli jako narzędzia wizualizującego pomysły.
○ SCAMPER – model rozwijania pomysłów poprzez ich modyfikację.
○ Burza mózgów – zasady i praktyczne zastosowanie w grupie.
○ Randomizacja – wykorzystywanie losowych bodźców do inspirowania nowych idei.
○ Technika odwróconego problemu – zmiana perspektywy w analizie problemu. - Twórcze rozwiązywanie problemów:
○ Etapy procesu kreatywnego (identyfikacja problemu, generowanie pomysłów, selekcja i wdrażanie).
○ Techniki łączenia różnych perspektyw i punktów widzenia w poszukiwaniu rozwiązań.
○ Przykłady kreatywnych rozwiązań w biznesie, administracji i edukacji. - Współpraca i kreatywność w zespole:
○ Dynamika pracy zespołowej w procesach twórczych.
○ Rola różnorodności w generowaniu innowacyjnych pomysłów.
○ Zarządzanie konfliktem twórczym w grupie. - Praktyczne zastosowanie kreatywności:
○ Praca nad rzeczywistymi problemami uczestników z wykorzystaniem poznanych technik.
○ Tworzenie innowacyjnych rozwiązań i prezentacja rezultatów w grupach.
○ Ćwiczenia indywidualne i grupowe ukierunkowane na rozwój kreatywności w codziennych
zadaniach. - Zastosowanie kreatywnego myślenia w codziennej pracy:
○ Jak wprowadzać kreatywność do rutynowych zadań?
○ Zarządzanie czasem i przestrzenią dla procesu twórczego.
○ Tworzenie indywidualnych planów działania dla rozwoju kreatywności w praktyce zawodowej.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Rozwinięcie umiejętności twórczego myślenia – uczestnicy nauczą się korzystać z narzędzi i technik wspierających generowanie innowacyjnych pomysłów oraz nietypowych rozwiązań w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych.
- Doskonalenie procesu analizy problemów- szkolenie pomoże uczestnikom lepiej definiować problemy, identyfikować ich przyczyny i analizować dostępne możliwości działania.
- Praktyczne stosowanie metod rozwiązywania problemów- uczestnicy zapoznają się z narzędziami, takimi jak burza mózgów, diagram Ishikawy, technika SCAMPER czy myślenie lateralne, oraz nauczą się ich praktycznego wykorzystania.
- Budowanie efektywności zespołowej w rozwiązywaniu problemów – szkolenie wzmocni zdolność uczestników do pracy w grupie, ułatwi komunikację i wspólną pracę nad wyzwaniami, zwiększając efektywność zespołów.
- Zwiększenie pewności siebie w podejmowaniu decyzji – uczestnicy zdobędą narzędzia i strategie, które pozwolą im lepiej radzić sobie z trudnymi decyzjami, zmniejszając obawy przed podejmowaniem ryzyka.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do kreatywności i rozwiązywania problemów.
a. Znaczenie kreatywności w życiu zawodowym i osobistym.
b. Typy problemów i ich charakterystyka (problemy proste, złożone, adaptacyjne).
c. Postawa kreatywna – jak rozwijać otwartość na nowe rozwiązania? - Techniki kreatywnego myślenia.
a. Burza mózgów i jej zaawansowane warianty.
b. Technika SCAMPER jako sposób na modyfikowanie istniejących pomysłów.
c. Myślenie lateralne – przełamywanie schematów w poszukiwaniu rozwiązań.
d. Metoda 6 kapeluszy myślowych Edwarda de Bono. - Analiza problemów – od definicji do rozwiązania.
a. Tworzenie precyzyjnych definicji problemów.
b. Diagram Ishikawy (rybia ość) – identyfikacja przyczyn problemów.
c. Mapowanie problemów – jak zobaczyć „cały obraz”? - Praktyczne narzędzia wspierające podejmowanie decyzji.
a. Macierz decyzyjna – jak porównywać różne opcje?
b. Technika „za i przeciw” – analiza korzyści i ryzyk.
c. Wizualizacja przyszłości jako narzędzie wyboru najlepszego rozwiązania. - Praca zespołowa w kreatywnym rozwiązywaniu problemów.
a. Role w zespole a kreatywność (np. lider, innowator, krytyk).
b. Komunikacja i współpraca w grupie.
c. Praktyczne warsztaty zespołowego rozwiązywania wyzwań. - Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.
a. Jak przekonać zespól lub organizację do nowego pomysłu?
b. Zarządzanie zmianą – wprowadzanie nowych rozwiązań krok po kroku.
c. Ocena skuteczności wdrożonych działań. - Podsumowanie i wnioski.
a. Przegląd poznanych narzędzi i technik.
b. Tworzenie osobistych planów działania w oparciu o zdobytą wiedzę.
c. Sesja pytań i odpowiedzi, wymiana doświadczeń uczestników.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Zrozumienie roli AI w pracy zespołowej. Uczestnicy poznają, w jaki sposób narzędzia AI mogą wspierać efektywność, komunikację i współpracę w zespołach.
- Poznanie narzędzi AI wspierających zespoły. Uczestnicy zapoznają się z technologiami i aplikacjami opartymi na AI, które ułatwiają zarządzanie projektami, organizację pracy i rozwiązywanie konfliktów.
- Rozwinięcie umiejętności praktycznego korzystania z AI w pracy zespołowej. Uczestnicy nauczą się integrować narzędzia AI w codzienne procesy zespołowe, takie jak planowanie, delegowanie zadań czy monitorowanie postępów.
- Zwiększenie świadomości etycznych aspektów korzystania z AI w zespołach. Uczestnicy zrozumieją wyzwania związane z prywatnością, transparentnością algorytmów oraz wpływem AI na relacje interpersonalne w zespołach.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do zastosowania AI w pracy zespołowej.
• Jak sztuczna inteligencja wspiera pracę zespołów?
• Przegląd kluczowych obszarów zastosowania: komunikacja, organizacja, zarządzanie projektami. - Przegląd narzędzi AI dla zespołów.
• Narzędzia do zarządzania projektami (np. Trello, Asana, Monday z funkcjami AI).
• Wykorzystanie AI w komunikacji (chatboty, tłumaczenia w czasie rzeczywistym, inteligentne notatki).
• Analiza danych zespołowych i optymalizacja pracy za pomocą AI. - Praktyczne zastosowanie AI w pracy zespołowej.
• Warsztaty: automatyzacja zadań i usprawnienie procesów zespołowych dzięki AI.
• Ćwiczenia w planowaniu, delegowaniu i monitorowaniu z wykorzystaniem wybranych narzędzi AI. - Etyczne i społeczne aspekty wykorzystania AI w zespołach.
• Transparentność algorytmów i ochrona danych osobowych.
• Wpływ AI na relacje interpersonalne w zespołach.
• Balans między technologią a ludzkim wkładem w pracę zespołową.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Poznanie potencjału Al w rozwoju osobistym.
Uczestnicy zrozumieją, jak sztuczna inteligencja może wspierać naukę, rozwój kompetencji i zarządzanie czasem. - Znajomość narzędzi Al wspierających rozwój.
Uczestnicy zapoznają się z aplikacjami i technologiami Al, które pomagają w planowaniu, e-learningu i monitorowaniu postów. - Efektywne wykorzystanie Al w nauce i zarządzaniu zadaniami.
Uczestnicy nauczą się stosować narzędzia Al do organizacji codziennych zadań oraz rozwijania nowych umiejętności. - Świadomość wyzwań etycznych w korzystaniu z Al.
Uczestnicy poznają etyczne aspekty związane z używaniem narzędzi Al, takie jak ochrona danych czy krytyczne podejście do technologii.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do roli Al w rozwoju osobistym.
• Podstawowe pojęcia i możliwości sztucznej inteligencji w kontekście osobistym.
• Przykłady zastosowań Al w nauce, zarządzaniu czasem i rozwoju kompetencji. - Przegląd narzędzi Al wspierających rozwój osobisty.
• Aplikacje i platformy e-learningowe.
• Asystenci personalni i planery oparte na Al.
• Narzędzia do monitorowania celów i postów. - Praktyczne wykorzystanie Al w organizacji i nauce.
• Warsztaty: zastosowanie narzędzi Al do planowania zadań, optymalizacji czasu i zdobywania nowych umiejętności.
• Symulacje i ćwiczenia wspierające efektywność w nauce i pracy. - Etyczne i społeczne aspekty korzystania z Al.
• Ochrona danych osobowych i prywatności.
• Krytyczne podejście do wyników generowanych przez Al.
• Równowaga między technologią a rozwojem osobistym offline.
Cele szkolenia/ warsztatu
- Zrozumienie podstawowych pojęć i mechanizmów sztucznej inteligencji (SI).
Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat definicji, rodzajów i kluczowych koncepcji związanych z SI, takich jak uczenie maszynowe, sieci neuronowe czy przetwarzanie języka naturalnego. - Poznanie praktycznych zastosowań SI w różnych dziedzinach.
Uczestnicy zapoznają si z przykładami zastosowania SI w obszarach takich jak edukacja, zdrowie, biznes, przemysł, rolnictwo czy sektor publiczny. - Rozwinięcie umiejętności analizy potencjału SI w wybranych kontekstach zawodowych.
Szkolenie pomoże uczestnikom zidentyfikować możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w ich branży oraz ocenić jej potencjalne korzyści i wyzwania. - Rozwinięcie umiejętności identyfikowania obszarów do automatyzacji i optymalizacji.
Uczestnicy nauczą się identyfikować procesy i zadania, które mogą zostać zoptymalizowane lub zautomatyzowane dzięki sztucznej inteligencji, co pomoże im w zwiększaniu efektywności organizacji.
Program szkolenia/ warsztatu
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji.
• Definicja i podstawowe pojęcia: uczenie maszynowe, sieci neuronowe, przetwarzanie języka naturalnego.
• Rodzaje SI i ich zastosowania (narrow Al, general Al, superinteligencja). - Praktyczne zastosowania SI w różnych dziedzinach w przykładach.
• Edukacja: personalizacja nauczania i inteligentne systemy tutoringowe.
• Medycyna: diagnostyka wspomagana SI, analizy danych medycznych.
• Przemysł i rolnictwo: automatyzacja procesów, analiza big data, robotyka.
• Biznes: chatboty, prognozowanie rynkowe, analiza klientów. - Etyczne i społeczne wyzwania związane z SI.
• Prywatność i ochrona danych osobowych.
• Algorytmiczna sprawiedliwość i ryzyko dyskryminacji.
• Wpływ SI na zatrudnienie i rynek pracy. - Narzędzia i technologie wspieraj ce rozwój SI.
• Przegląd platform i narzędzi.
• Przykłady praktycznego zastosowania narzędzi SI w codziennym życiu.
• Automatyzacja i optymalizacja procesów w organizacji.
Program szkolenia/ warsztatu
- Rozpoczęcie działalności gospodarczej
- Działalność gospodarcza i przedsiębiorca
- Małe i średnie przedsiębiorstwa
- Pomysł na działalność gospodarczą
- Lokalizacja i obszar działania
- Rola Internetu w rozwoju przedsiębiorstwa
- Formy organizacyjna prawne przedsiębiorstw
- Procedura zakładania działalności gospodarczej
- Utworzenie i rejestracja własnej firmy (CEIDG-1)
- Wykonacie pieczątki
- Uzyskanie podpisu elektronicznego
- Założenie rachunku bankowego
- Załatwienie formalności w urzędzie skarbowym
- Zgłoszenie obowiązku ubezpieczeniowego -ZUS
- Państwowa Inspekcja Pracy
- Państwowa Inspekcja Sanitarna
- Działalność nierejestrowana
- Zasady E-rejestracji
- Rozliczenia z urzędem skarbowym
- Wybór formy opodatkowania
- Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych
- Ogólne zasady opodatkowania
- Podatek linowy i uproszczona forma rozliczeń miesięcznych
- Zasady wyliczenie zaliczki na podatek dochodowy w różnych formach opodatkowania
- Mała firma a podatek VAT
- Wybór formy opodatkowania
- Ewidencje podatkowe małych przedsiębiorstw
- Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
- Ewidencja przychodów u podatnika opodatkowanego ryczałtem
- Ewidencja majątku małego przedsiębiorstwa
- Samochód w firmie
- Rozliczenie z zakładem ubezpieczeń społecznych
- Formy opłacana składek na ubezpieczenia społeczne
- Ulga na start
- Preferencyjny ZUS – Mały ZUS
- Mały ZUS plus zależny od dochodów lub przychodów
- Standardowy ZUS
- Składka na ubezpieczenie zdrowotne przedsiębiorcy
- Ryczałt a podstawa wymiaru składki zdrowotnej
- Zasady ogólne(podatek według skali) a podstawa wymiaru składki zdrowotnej
- Podatek liniowy) a podstawa wymiaru składki zdrowotnej
- Formy opłacana składek na ubezpieczenia społeczne
Program szkolenia/ warsztatu
- Gdzie szukać dofinasowania na start firmy?
- Dotacje z urzędu pracy
- Pożyczka na start w biznesie
- Dotacje unijne na własny biznes
- Firma na wsi
- Pożyczki, kredyty i poręczenia w inicjatywie JEREMIE
- Finansowanie z polskiego funduszu rozwoju
- Finasowanie startupów
- Wewnętrzne źródła finansowania
- Wkład własny
- Zysk netto
- Amortyzacja
- Wpływ ze sprzedaży aktywów
- Zewnętrzne źródła finansowania
- Kredyty bankowe
- Pożyczki pozabankowe
- Kredyt kupiecki
- Leasing operacyjny
- Leasing finansowy
- Faktoring
- Dotacje
- Crowdfunding
- Anioły biznesu
- Venture capital
Program szkolenia/ warsztatu
- Obsługa programu Gratyfikant
- Wprowadzenie danych podmiotu do systemu
- Ustawienie parametrów podatkowych i paramentów ZUS w programu kadrowo-płacowego
- Modyfikacja danych w słownikach i parametrach
- Tworzenie kartotek pracodawcy i pracownika
- Wprowadzenie danych do ewidencji osobowej
- Sporządzenie umowy o pracę w programie kadrowo-płacowy
- Sporządzenie listy płac w programie kadrowo-płacowy
- Sporządzenie ewidencji czasu pracy w programie kadrowo-płacowy
- Naliczanie wynagrodzeń w systemie kadrowo-płacowym
- Naliczenie wynagrodzenia chorobowego w systemie kadrowo-płacowym
- Sporządzanie przelewów wynagrodzeń i przelewów podatkowych w programie
- Sporządzenie świadectwa pracy w programie kadrowo-płacowy
- Obsługa programu Płatnik
- Zakładanie podmiotu – płatnika
- Wprowadzenie pracowników do systemu – założenie kartoteki
- Zgłaszanie pracowników do ubezpieczeń
- Zmiana danych osobowych pracowników – zgłaszanie członków rodziny, zmiany, korekty
- Przygotowanie rozliczeń miesięcznych wraz z raportami
- Przygotowanie korekt sprawozdań.
- Wyrejestrowanie osób ubezpieczonych
- Przygotowanie pozostałych wymaganych rozliczeń
Program szkolenia/ warsztatu
- Świadomość ekologiczna
- Paradygmaty ekologiczne a prawodawstwo unijne
- Strategie proekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
- Dobre praktyki
- Ekobiuro
- Recykling
- Ekoefektywność
- Zrównoważony transport
- Dobre praktyki
- Bioróżnorodność
- Ekobudownictwo
- Edukacja ekologiczna
- Programy prośrodowiskowe
- Studium przypadku
KURS SPAWANIA (120 godz.)
Spawanie metodą MAG
Zakres tematyczny:
- Procesy spajania i pokrewne spawaniu.
- Rysunek techniczny w spawalnictwie.
- Materiały podstawowe.
- Materiały dodatkowe.
- Podstawy elektrotechniki.
- Urządzenia i sprzęt do spawania.
- Technika i technologia spawania.
- Niezgodności spawalnicze, kontrola i badania złączy spawanych.
- Konstrukcje spawane i jakość w spawalnictwie.
- Szkolenie, egzaminowanie, kwalifikowanie, certyfikowanie i uprawnienia spawaczy.
- Przepisy, wytyczne i normy dotyczące spawalnictwa.
- Bhp i ppoż. przy pracach spawalniczych.
- Zajęcia praktyczne.
Kurs zakończony uzyskaniem uprawnień spawalniczych nadanych przez Sieć Badawczą Łukasiewicz – Instytut Spawalnictwa.
Planowane rozpoczęcie kursu: styczeń 2025 r.
Informacje: WZDZ, Kamila Paździor, tel. 510 134 411, e-mail: k.pazdzior@zdz.gorzow.pl
KURS GASTRONOMICZNY (30 godz.)
„KUCHARZ MAŁEJ GASTRONOMII”
- BHP i ppoż.
- Wymogi systemu HACCP w gastronomii, GMP, GHP.
- Przechowywanie i utrwalanie żywności.
- Procesy technologiczne stosowane w produkcji żywności.
- Żywienie dietetyczne oraz charakterystyczne potrawy kuchni różnych narodów.
- Techniki sporządzania potraw i minimum sanitarne w kuchni.
- Zasady racjonalnego żywienia.
- Zajęcia praktyczne.
Kurs zakończonym uzyskaniem kwalifikacji zawodowych nadanych przez Krajowe Centrum Akredytacji.
Planowane rozpoczęcie kursu: marzec 2025 r.
Informacje: WZDZ, Kamila Paździor, tel. 510 134 411, e-mail: k.pazdzior@zdz.gorzow.pl
KURS BEAUTY (30 godz.)
- Omówienie kosmetyków kolorowych, pielęgnacyjnych i akcesoriów niezbędnych w pracy wizażysty, higiena i organizacja pracy.
- Podstawowe zasady wykonywania makijażu.
- Techniki modelowania i korekty kształtu twarzy, oczu, ust.
- Techniki rozświetlania.
- Makijaż dzienny, wieczorowy.
- Stylizacja paznokci metodą hybrydową.
- Ćwiczenia praktyczne.
Kurs zakończonym uzyskaniem kwalifikacji zawodowych nadanych przez Krajowe Centrum Akredytacji.
Planowane rozpoczęcie kursu: maj 2025 r.
Informacje: WZDZ, Kamila Paździor, tel. 510 134 411, e-mail: k.pazdzior@zdz.gorzow.pl