Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim w partnerstwie z Zachodnią Izbą Przemysłowo-Handlową oraz Wojewódzkim Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim realizują ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego projekt „LLL – DIALOG Z PRZYSZŁOŚCIĄ”.
Termin realizacji projektu
Projekt jest realizowany w okresie od 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r.
Finansowanie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego Priorytetu FERS.01.00, Działania FERS. 01.05, w zakresie interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego.
Numer umowy
FERS.01.05-IP.08-0457/23-00.
Koszty i dofinansowanie projektu
Całkowity koszt projektu: 2 504 030,70 zł.
Dofinansowanie projektu: 2 428 606,74 zł, w tym ze środków europejskich: 2 066 326,13 zł.
Cele projektu
Celem głównym projektu jest dostosowanie kwalifikacji lub kompetencji co najmniej 400 osób dorosłych niezależnie od płci (18-65 lat) do potrzeb i oczekiwań firm i rynku pracy z wykorzystaniem nowoczesnej oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych poprzez udział w praktycznych formach szkoleniowych (warsztatach, kursach, immersion, uzyskując dostęp do filmów edukacyjnych) opartych na opracowanych w ramach projektu programach.
Grupy docelowe
Szkoleniami objęte zostaną następujące grupy beneficjentów (w wieku 18-65 lat):
- mikroprzedsiębiorcy lub inne osoby, które planują założenie własnej działalności gospodarczej,
- pracownicy firm i instytucji, w tym urzędów administracji publicznej, w tym uchodźcy z Ukrainy,
- menadżerowie,
- uczniowie ostatnich klas szkół ponadpodstawowych przygotowujący się do wejścia na rynek pracy.
Korzyści z realizacji projektu
W czasie realizacji projektu korzyści odniosą nie tylko bezpośredni uczestnicy szkoleń i kursów, ale też pracodawcy i lokalna społeczność, w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz przebywający w Polsce cudzoziemcy. Nabyte przez uczestników konkretne, praktyczne umiejętności będą mogły być zastosowane zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu codziennym. Dzięki realizacji projektu w partnerstwie z ZIPH oraz WZDZ doświadczonej w praktycznym kształceniu branżowym, uczelnia będzie dysponowała innowacyjną ofertą szkoleniową z autorskimi programami, co pozwoli w dłuższej perspektywie kontynuować proces uzupełniania luk kompetencyjnych mieszkańców całego regionu.
Zadania w projekcie
Na podstawie dostępnych analiz i raportów oraz własnych doświadczeń zaplanowano działania edukacyjne skupione wokół szeroko rozumianych kompetencji przyszłości: zielonych, cyfrowych, językowych, społecznych, skierowanych na rozwój kreatywności i innowacji, oraz branżowych – pracownika JST, mikroprzedsiębiorców, pracowników branż gastronomicznej, beauty, mechanicznej (spawanie).
Główne zadania projektu
- Kompetencje przyszłości – to zestaw starannie przygotowanych warsztatów opartych na przeprowadzonej wcześniej diagnozie potrzeb oraz na nowoczesnych trendach w kształceniu kadr dla urzędów i przedsiębiorstw, skierowanych do wszystkich grup odbiorców. Kształtowane będą m.in. tzw. umiejętności miękkie oraz umiejętności w zakresie cyfrowej i zielonej gospodarki.
- Kompetencje językowe – kursy języka angielskiego, niemieckiego i polskiego zakończone międzynarodowymi certyfikatami telc oraz kursy Polskiego Języka Migowego. To odpowiedź na globalizację gospodarki, procesy migracyjne oraz wzrost świadomości i empatii w stosunku do osób ze szczególnymi potrzebami. Kursy będą uzupełnione procesami tzw. immersion językowego.
- Akademia mikroprzedsiębiorcy – to zestaw szkoleń skierowanych głównie do osób wchodzących na rynek pracy, zainteresowanych założeniem własnej działalności gospodarczej lub podniesieniem kompetencji w zakresie branży spawalniczej, gastronomicznej oraz beauty.
Szkolenia, warsztaty oraz kursy przewidziane do realizacji w ramach projektu
Realizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Gorzowie Wlkp.:
- Cyberbezpieczeństwo w urzędzie
- Obsługa trudnego klienta
- Obsługa klienta ze specjalnymi potrzebami
- Prosty język urzędowy
- Zielony urząd
- Dostępność cyfrowa urzędu
- Praktyczne aspekty stosowania KPA
- Nowe wyzwania jst
- Zamówienia publiczne w praktyce
- Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi
- Zarządzanie sobą w czasie
- Autoprezentacja
- Sztuka wystąpień publicznych
- Narzędzia komunikacji w pracy z klientem
- Narzędzia komunikacji niewerbalnej
- Kreatywne myślenie
- Narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów
- Obszary zastosowań Sztucznej Inteligencji
- Narzędzia AI w rozwoju osobistym
- Narzędzia AI w pracy zespołowej
- Controlling finansowy
- Zakładanie działalności gospodarczej
- Finansowanie działalności gospodarczej
- Kadry i płace – zmiany w Kodeksie Pracy
- Wykorzystanie Excela w prowadzeniu mikroprzedsiębiorstwa
- Gratyfikant i Płatnik – obsługa programów kadrowych
- Zielona firma
- Cyfryzacja mikro
- Język angielski
- Język niemiecki
- Język polski
- Polski Język Migowy
Realizowane przez Zachodnią Izbę Przemysłowo-Handlową w Gorzowie Wlkp.:
- AKADEMIA KOMPETENCJI 4K
Realizowane przez Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.:
- Kurs kwalifikacyjny spawania
- Kurs gastronomiczny
- Kurs beauty
Rezultaty Projektu
Projekt przewiduje, że uczelnia i partnerzy obejmą wsparciem w zakresie uczenia się przez całe życie (LLL- long life learning):
- co najmniej 400 osób dorosłych (18-65 lat), w tym 250 kobiet i 150 mężczyzn,
- z których 320 (200 kobiet i 120 mężczyzn) nabędzie nowe lub podniesie dotychczasowe kwalifikacje.
Przewidziano, że wśród uczestników wsparciem objętych będzie:
- co najmniej 14 kobiet i 2 mężczyzn obcego pochodzenia,
- co najmniej 16 osób z niepełnosprawnościami (14 kobiet, 2 mężczyzn).
Biuro Projektu
WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU, ul. Walczaka 25, 66-400 Gorzów Wlkp.
Osoba do kontaktu: Anna Maslej, e-mail: projektLLL@wsb.gorzow.pl, tel.: 577 055 300, 95 733 66 68
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
N I E P R A W I D Ł O W O Ś C I
Uczestnicy projektu mają możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.
Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.