Ułatwienia dostępu

Projekt „LLL – Dialog z przyszłością”

PROJEKT NCBR


Wyższa Szkoła Biznesu w Gorzowie Wielkopolskim w partnerstwie z Zachodnią Izbą Przemysłowo-Handlową oraz Wojewódzkim Zakładem Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wielkopolskim realizują ze środków Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego projekt „LLL – DIALOG Z PRZYSZŁOŚCIĄ”. 

Termin realizacji projektu

Projekt jest realizowany w okresie od 01.09.2024 r. do 31.08.2026 r.

Finansowanie

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego Priorytetu FERS.01.00, Działania FERS. 01.05, w zakresie interwencji: Wsparcie na rzecz szkolnictwa wyższego.

Numer umowy

FERS.01.05-IP.08-0457/23-00.

Koszty i dofinansowanie projektu

Całkowity koszt projektu: 2 504 030,70 zł.
Dofinansowanie projektu: 2 428 606,74 zł, w tym ze środków europejskich: 2 066 326,13 zł.

Cele projektu

Celem głównym projektu jest dostosowanie kwalifikacji lub kompetencji co najmniej 400 osób dorosłych niezależnie od płci (18-65 lat) do potrzeb i oczekiwań firm i rynku pracy z wykorzystaniem nowoczesnej oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych poprzez udział w praktycznych formach szkoleniowych (warsztatach, kursach, immersion, uzyskując dostęp do filmów edukacyjnych) opartych na opracowanych w ramach projektu programach.

Grupy docelowe

Szkoleniami objęte zostaną następujące grupy beneficjentów (w wieku 18-65 lat):

  • mikroprzedsiębiorcy lub inne osoby, które planują założenie własnej działalności gospodarczej,
  • pracownicy firm i instytucji, w tym urzędów administracji publicznej, w tym uchodźcy z Ukrainy,
  • menadżerowie,
  • uczniowie ostatnich klas szkół ponadpodstawowych przygotowujący się do wejścia na rynek pracy.

Korzyści z realizacji projektu

W czasie realizacji projektu korzyści odniosą nie tylko bezpośredni uczestnicy szkoleń i kursów, ale też pracodawcy i lokalna społeczność, w tym osoby z niepełnosprawnościami oraz przebywający w Polsce cudzoziemcy. Nabyte przez uczestników konkretne, praktyczne umiejętności będą mogły być zastosowane zarówno w pracy zawodowej, jak i w życiu codziennym. Dzięki realizacji projektu w partnerstwie z ZIPH oraz WZDZ doświadczonej w praktycznym kształceniu branżowym, uczelnia będzie dysponowała innowacyjną ofertą  szkoleniową z autorskimi programami, co pozwoli w dłuższej perspektywie kontynuować proces uzupełniania luk kompetencyjnych mieszkańców całego regionu.

Zadania w projekcie

Na podstawie dostępnych analiz i raportów oraz własnych doświadczeń zaplanowano działania edukacyjne skupione wokół szeroko rozumianych kompetencji przyszłości: zielonych, cyfrowych, językowych, społecznych, skierowanych na rozwój kreatywności i innowacji, oraz branżowych – pracownika JST, mikroprzedsiębiorców, pracowników branż gastronomicznej, beauty, mechanicznej (spawanie).

Główne zadania projektu

  1. Kompetencje przyszłości – to zestaw starannie przygotowanych warsztatów opartych na przeprowadzonej wcześniej diagnozie potrzeb oraz na nowoczesnych trendach w kształceniu kadr dla urzędów i przedsiębiorstw, skierowanych do wszystkich grup odbiorców. Kształtowane będą m.in. tzw. umiejętności miękkie oraz umiejętności w zakresie cyfrowej i zielonej gospodarki.
  2. Kompetencje językowe – kursy języka angielskiego, niemieckiego i polskiego zakończone międzynarodowymi certyfikatami telc oraz kursy Polskiego Języka Migowego. To odpowiedź na globalizację gospodarki, procesy migracyjne oraz wzrost świadomości i empatii w stosunku do osób ze szczególnymi potrzebami. Kursy będą uzupełnione procesami tzw. immersion językowego.
  3. Akademia mikroprzedsiębiorcy – to zestaw szkoleń skierowanych głównie do osób wchodzących na rynek pracy, zainteresowanych założeniem własnej działalności gospodarczej lub podniesieniem kompetencji w zakresie branży spawalniczej, gastronomicznej oraz beauty.

Szkolenia, warsztaty oraz kursy przewidziane do realizacji w ramach projektu

Realizowane przez Wyższą Szkołę Biznesu w Gorzowie Wlkp.:

  • Cyberbezpieczeństwo w urzędzie
  • Obsługa trudnego klienta
  • Obsługa klienta ze specjalnymi potrzebami
  • Prosty język urzędowy
  • Zielony urząd
  • Dostępność cyfrowa urzędu
  • Praktyczne aspekty stosowania KPA
  • Nowe wyzwania jst
  • Zamówienia publiczne w praktyce
  • Współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi
  • Zarządzanie sobą w czasie
  • Autoprezentacja
  • Sztuka wystąpień publicznych
  • Narzędzia komunikacji w pracy z klientem
  • Narzędzia komunikacji niewerbalnej
  • Kreatywne myślenie
  • Narzędzia kreatywnego rozwiązywania problemów
  • Obszary zastosowań Sztucznej Inteligencji
  • Narzędzia AI w rozwoju osobistym
  • Narzędzia AI w pracy zespołowej
  • Controlling finansowy
  • Zakładanie działalności gospodarczej
  • Finansowanie działalności gospodarczej
  • Kadry i płace – zmiany w Kodeksie Pracy
  • Wykorzystanie Excela w prowadzeniu mikroprzedsiębiorstwa
  • Gratyfikant i Płatnik – obsługa programów kadrowych
  • Zielona firma
  • Cyfryzacja mikro
  • Język angielski
  • Język niemiecki
  • Język polski
  • Polski Język Migowy

Realizowane przez Zachodnią Izbę Przemysłowo-Handlową w Gorzowie Wlkp.:

  • AKADEMIA KOMPETENCJI 4K

Realizowane przez Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.:

  • Kurs kwalifikacyjny spawania
  • Kurs gastronomiczny
  • Kurs beauty

Rezultaty Projektu

Projekt przewiduje, że uczelnia i partnerzy obejmą wsparciem w zakresie uczenia się przez całe życie (LLL- long life learning):

  • co najmniej 400 osób dorosłych (18-65 lat), w tym 250 kobiet i 150 mężczyzn,
  • z których 320 (200 kobiet i 120 mężczyzn) nabędzie nowe lub podniesie dotychczasowe kwalifikacje.

Przewidziano, że wśród uczestników wsparciem objętych będzie:

  • co najmniej 14 kobiet i 2 mężczyzn obcego pochodzenia,
  • co najmniej 16 osób z niepełnosprawnościami (14 kobiet, 2 mężczyzn).

Biuro Projektu

WYŻSZA SZKOŁA BIZNESU, ul. Walczaka 25, 66-400 Gorzów Wlkp.
Osoba do kontaktu: Anna Maslej, e-mail: projektLLL@wsb.gorzow.pl, tel.: 577 055 300, 95 733 66 68

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie


N I E P R A W I D Ł O W O Ś C I 

Uczestnicy projektu mają możliwość zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”.

Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej e-PUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

PROJEKT NCBR