„Bezużyteczną rzeczą jest uczyć się, lecz nie myśleć, a niebezpieczną – myśleć, a nie uczyć się niczego”.
Powiedzenie chińskie
Organizacja i obsługa działu zamówień publicznych – specjalista ds. zamówień publicznych
Cel studiów
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w kompetencje pozwalające samodzielnie pełnić funkcję przygotowaniu i realizacji procesów udzielania i uzyskiwania zamówień publicznych oraz przygotowaniu do uruchomienia procedur związanych z ich udzielaniem. Celem studiów jest także zapoznanie słuchaczy z aspektami prawnymi i organizacyjnymi procesu zamówień publicznych oraz przepisami dotyczącymi wydatkowania środków publicznych.
Co zyskuje Słuchacz
- Słuchacz zdobywa kompetencje praktyczne w zakresie posługiwania się instrumentami prawnymi zawartymi w „Prawie Zamówień Publicznych”, które pozwolą podnieść Twoje kwalifikacje zawodowe, a w szczególności będzie potrafił:
- przygotowywać SIWZ, sprawdzać je oraz korygować pełniąc obowiązki na stanowisku specjalisty ds. Zamówień Publicznych w jednostkach zobowiązanych do stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
- opracować pełne procedury przeprowadzenia zamówienia zarówno w pracy w instytucjach kontrolnych zajmujących się weryfikacją procedur udzielania zamówień publicznych jak i w instytucjach zamawiających oraz oferujących usługi.
Studia są skierowane do:
- osób biorących udział w procesie udzielania zamówień publicznych;
- osób biorących udział w procesie realizowania zamówień publicznych;
- osób pracujących w sektorze finansów publicznych;
- osób odpowiadających za prawidłowe gospodarowanie środkami publicznymi;
- wykonawców składających oferty w sektorze zamówień publicznych;
- nadzorujących wydatkowanie środków publicznych;
- kontrolujących prawidłowości w procesie udzielania zamówień publicznych;
- osób kandydujących na wysokie stanowiska państwowe, których niewątpliwym atutem jest znajomość zasad gospodarowania środkami publicznymi;
- osób realizujących projekty UE;
- innych osób zainteresowanych pogłębieniem wiedzy i umiejętności w zakresie prawidłowego i skutecznego wydawania publicznych pieniędzy.
Program*
- Wprowadzenie do zamówień publicznych
- Prawne aspekty funkcjonowania zamówień publicznych
- Aspekty ustrojowe systemu zamówień publicznych
- Elementy prawa administracyjnego w zamówieniach publicznych
- Prawo finansowe w zamówieniach publicznych
- Elementy prawa cywilnego i prawa gospodarczego w zamówieniach publicznych
- Odpowiedzialność za naruszenie ustawy Prawo zamówień publicznych
- Wykonawca zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (warunki udziału w postępowaniu, potencjał innego podmiotu, wykluczenie, konsorcjum)
- Podstawowe pojęcia i zakres obowiązywania ustawy
- Środki ochrony prawnej i orzecznictwo w sprawach zamówień publicznych i PPP
- RODO w zamówieniach publicznych
MODUŁ II
- Zasady udzielania zamówień
- Podstawowe tryby postępowań o zamówienia publiczne, które można stosować bez względu na wartość oraz rodzaj zamówienia
- Pozostałe tryby postępowań, które można stosować wyłącznie w uzasadnionych przypadkach
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia, w tym specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
- Przygotowanie oferty, wybór najkorzystniejszej oferty
- Analiza finansowa w zamówieniach publicznych
- Umowy w sprawach zamówień publicznych
MODUŁ III
- Zasady funkcjonowania działów zamówień publicznych w organizacji
- Etyka i etykieta w zamówieniach publicznych
- Stres i wypalenie zawodowe
- Komunikacja w organizacji
- Negocjacje w zamówieniach publicznych
* Program studiów może ulec aktualizacji zgodnie z potrzebami rynku i/lub grupy odbiorców.
Kadra
Czas trwania
Tryb nauczania
Realizacja zajęć: stacjonarnie (w siedzibie Uczelni) oraz zdalnie (online na platformie MS Teams).
Cena
* Grupa zostanie uruchomiona w przypadku zebrania minimum 10 osób.
Telefon stacjonarny
95 733 66 68
Telefon komórkowy
+48 733 744 711
podyplomowe@wsb.gorzow.pl
Adres
ul. Walczaka 25, 66-400 Gorzów Wielkopolski